Σεξουαλικές Διαταραχές
Σεξουαλικές Διαταραχές

Σεξουαλική Υγεία, 

Σεξουαλικές Δυσλειτουργίες

Το σεξ δεν είναι απλά μια ευχάριστη εμπειρία, αλλά και μια πολύ υγιεινή εμπειρία. Σύμφωνα με τα τελευταία επιστημονικά αποτελέσματα, το σεξ είναι μια από τις καλύτερες στρατηγικές αντιγήρανσης. Με το σεξ ο οργανισμός παράγει ενδορφίνες, αυξητικές ορμόνες και πολλά άλλα.

Είναι γνωστό ότι οι δύο αυτές ορμόνες γυρίζουν πίσω το βιολογικό μας ρολόι. Ακόμη και η έκκριση σεξουαλικών ορμονών είναι πιο έντονη με την τακτική συνουσία των δύο φύλων: οι γυναίκες παράγουν περισσότερα οιστρογόνα και οι άνδρες περισσότερη τεστοστερόνη. Συνολικά, το σωματικό κοκτέιλ ορμονών επιδρά σαν πηγή νεότητας.
Το σεξ όμως καταφέρνει πολύ περισσότερα: ελαχιστοποιεί τους πόνους, ενισχύει το ανοσοποιητικό και την καύση του λίπους και μειώνει τον κίνδυνο ασθενειών του κυκλοφορικού. Επίσης, το σεξ συνίσταται από ιατρικής άποψης για την καταπολέμηση των πονοκεφάλων και των πόνων στη μέση. Με την έκκριση σεξουαλικών ορμονών εντείνεται και η λειτουργία της υπόφυσης και της επίφυσης, γεγονός το οποίο ωφελεί πολύ τα γκρίζα κύτταρα. Το σεξ επιταχύνει τη δημιουργία της αυξητικής ορμόνης σωματοτροπίνη, η οποία σύμφωνα με την επιστήμη θεωρείται πηγή νεότητας.
Tο σεξ, όπως κάθε άλλη σωματική δραστηριότητα, έχει θετική επίδραση στην αιμάτωση, στην αναπνοή και στον καρδιακό ρυθμό. Οι άνδρες οι οποίοι έχουν οργασμό δυο φορές την εβδομάδα, ή συχνότερα, έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από στεφανιαία καρδιοπάθεια. Η υψηλότερη συχνότητα οργασμού μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιά σχεδόν κατά 50%.
Σεξουαλικές Διαταραχές, Σεξουαλικές Δυσλειτουργίες
To 43% των γυναικών και το 35% όλων των ανδρών μεταξύ 18 και 59 ετών παραπονιούνται για σεξουαλικές διαταραχές. Σε αυτές περιλαμβάνονται:
• Έλλειψη ενδιαφέροντος για το σεξ: γυναίκες 33%, άνδρες 15%
• Αδυναμία επίτευξης οργασμού: γυναίκες 26%, άνδρες 8%
• Φόβος αποτυχίας: γυναίκες 12%, άνδρες 18%
• Έλλειψη ικανοποίησης από το σεξ: γυναίκες 23%, άνδρες 8%
• Πρόωρη εκσπερμάτιση: άνδρες 31%
• Πόνοι κατά τη διάρκεια του σεξ: γυναίκες 16%
• Προβλήματα στύσης: άνδρες 11%
• Ξηρότητα του κόλπου: γυναίκες 21%
Διακρίνονται τέσσερις τύποι σεξουαλικής δυσλειτουργίας στις γυναίκες:

– έλλειψη σεξουαλικής διέγερσης,

– σεξ χωρίς οργασμό,

– πόνοι και

– απώλεια σεξουαλικής διάθεσης.

Σύμφωνα με έμπειρους σεξουαλικούς θεραπευτές, οι ενοχλήσεις αυτές συνδέονται άμεσα ή και προκαλούνται από ψυχικά προβλήματα. Σύμφωνα με επιστημονικές εκτιμήσεις, μόνο το 20% αυτών των γυναικών έχουν καθαρά ψυχογενή σεξουαλικά προβλήματα, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των προβλημάτων προκαλείται από οργανικές διαταραχές.
Οι πιο σημαντικοί παράγοντες κινδύνου των σεξουαλικών διαταραχών είναι:
• Η αδιαφορία
• Το άγχος επιδόσεων
• Το στρες
• Η μη σωστή διατροφή
• Οι εξαντλητικές δίαιτες
• Η έλλειψη σωματικής άσκησης
• Η ύπαρξη κάποιας ασθένειας, κυρίως του διαβήτη
 
• Η κατανάλωση διάφορων φαρμακευτικών σκευασμάτων
• Οι μακροχρόνιες ψυχικές επιβαρύνσεις
• Η εμμονή για ένα σχετικά γρήγορο οργασμό

Χρήσιμες Συμβουλές:
• Ειλικρίνεια, συναισθηματισμός, θάρρος και δημιουργικότητα μπορούν να στηρίξουν το σεξουαλικό πάθος. Τονώστε συνειδητά και με αγάπη τη σεξουαλική σας διάθεση και τη διάθεση του συντρόφου σας. Ο συναισθηματικός παράγοντας αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για το καλό σεξ, γιατί τα θετικά συναισθήματα επιδρούν στη χημεία του εγκεφάλου.
• Μια λειτουργία κλειδί σε καταστάσεις έρωτα και σεξουαλικής έκστασης παίζουν και οι ενδορφίνες, οι οποίες καθοδηγούν μια πληθώρα λειτουργιών και δρουν σαν φυσικό ναρκωτικό. Μπορούν να μειώσουν τον πόνο, να αυξήσουν την αίσθηση ευχαρίστησης και να προκαλέσουν ευφορία. Η δημιουργική δραστηριότητα, τα σπορ και το σεξ αυξάνουν την παραγωγή ενδορφινών. Επιπλέον, όσο πιο καλή είναι μια σχέση, τόσο περισσότερες ενδορφίνες παράγονται.
• Το στρες, η μη σωστή διατροφή, οι δίαιτες και η έλλειψη σωματικής άσκησης πλήττουν το συνολικό επίπεδο ορμονών. Η αναπλήρωση με τη βοήθεια τεχνητών ορμονών δεν είναι η λύση του προβλήματος. Μπορείτε να ενισχύσετε την παραγωγή των σωματικών αγγελιαφόρων μέσω της σωματικής δραστηριότητας, της έξυπνης διατροφής και των συμπληρωμάτων διατροφής. Η καθημερινή άσκηση για 30 λεπτά βοηθά επίσης στην παραγωγή περισσότερων οιστρογόνων και τεστοστερόνης.
• Οι σεξολόγοι συνιστούν για την πτώση της λίμπιντο μερικές εβδομάδες σεξ χωρίς οργασμό. Αυτή η στρατηγική αυξάνει την ευαισθησία στα ερωτικά σήματα και την ικανότητα ανταλλαγής τρυφερότητας. Επενδύστε χρόνο στο σεξ και δημιουργήστε συνειδητά χώρο στη ζωή σας για περισσότερη σεξουαλικότητα και ερωτισμό.
• Το σεξ είναι καλό για την υγεία, αλλά έπειτα από μακρά περίοδο αποχής, όταν βρίσκεστε κάτω από επαγγελματική πίεση και δεν νιώθετε ακμαίοι σωματικά και ψυχικά, πρέπει να προσεγγίσετε το θέμα με προσοχή. Βελτιώστε πρώτα την κράση σας: ένα μέτριο πρόγραμμα άσκησης της κυκλοφορίας ή η σάουνα μπορούν να αποκαταστήσουν τις φυσικές και ψυχικές σας δυνάμεις προκειμένου να απολαύσετε πιο χαλαρά το σεξ.